Březen ve škole jsme zahájili s nadšením a plni očekávání, protože jsme měli v plánu mnoho zajímavých aktivit a projektů, například postavit si velký model cameryobscury. Tématem měsíce byla fotografie, která nás provázela jako červená nit všemi předměty. Pozornost jsme věnovali především její černobílé formě a také samotnému procesu toho, jak vlastně princip fotografie funguje –skrze světlo. Zkoumali jsme materiály a to, do jaké míry jsou průsvitné či průhledné. Experimentovali jsme a hráli si se stínem. V angličtině jsme využili rentgenové snímky a zopakovali tak části těla. Černobílou fotografii jsme rovněž využili v jednom z našich výtvarných projektů, kdy jsme do fotografické předlohy přidávali barvy vyšíváním pestrými nitěmi a bavlnkami. Výsledným obrázkům jsme přidali paspartu a darovali je našim maminkám a babičkám k Mezinárodnímu dni žen.V rámci tělesné výchovy jsme se vrátili zpět na ledovou plochu, abychom mohli opět nazout brusle a vyzkoušet, zda jsme náhodou nezapomněli, co jsme se naučili na prvním kurzu bruslení na podzim.
V prvním březnovém týdnu jsme ještě stihli oslavit narozeniny Jany a Štěpánky, a v rámci narozeninového překvapení si pochutnat na výborném dortu. Ve druhém týdnu nás bohužel ale čekalo naopak překvapení nemilé. Vláda přistoupila k mimořádným opatřením jako prevenci proti šíření viru COVID-19 a uzavřela do odvolání všechny základní školy v České republice. I když velice neradi, museli jsme tedy přistoupit k náhradnímu plánu a začít pracovat po zbytek měsíce všichni doma. Ale ani tam jsme nezaháleli. Ve zbylých dvou týdnech vládou nařízeného samostudia se školáci díky velké pomoci svých rodičů mohli dál věnovat svým pravidelným týdenním plánům a obohacovat své vědomosti a zlepšovat své dovednosti napříč všemi předměty. Zaměřili jsme se především na příchod jara a hledali jsme jeho posly všude kolem nás v přírodě. Zůstali jsme také věrní tématu měsíce. V českém jazyce jsme například popisovali fotografie z 20. let 19. století a v rámci domácího tvoření jsme si vyrobili puzzle ze staré fotografie a vyrobili fotoaparát z recyklovaného materiálu. V posledním březnovém týdnu jsme také do práce zapojili více technologie a každým dnem nás provázela tematickáfotovýzva. Podařilo se nám se také po dlouhé době vidět a slyšet skrze moderní technologie, které více zapojíme do našich každodenních školních povinností i v měsíci dubnu.
Nadšení a očekávání ze začátku měsíce března teď tedy vyměníme za přání všeho dobrého, hlavně zdraví a celkové duševní pohody, pro měsíc duben.
- 3.3. učení o stínech divadélko
- 3.3. učení o stínech divadélko
- 4.3. bruslení
- 4.3. hra se stíny
- 5.3. angličtina
- 6.3. oslava narozenin ve škole
- 6.3. oslava narozenin ve škole
- 6.3. oslava narozenin ve škole
- 6.3. přání k MDŽ
- 10.3. rentgenové snímky a části těla
- 10.3. rentgenové snímky a části těla
- 10.3. rentgenové snímky a části těla
- 10.3. rentgenové snímky a části těla
- 10.3. rentgenové snímky a části těla
- 16.3. plnění týdenního plánu doma
- 17.3. matematika doma
- 17.3. písanka doma
- 18.3. domácí práce
- 18.3. Staré pověsti české
- 18.3. Staré pověsti české
- 19.3. domácí práce matematika
- 19.3. výtvarná výchova doma
- 20.3. výroba foťáku
- 21.3. poslední sněhová nadílka
- 23.3. domácí úkol – pomáhat s domácími pracemi
- 23.3. domácí úkol – pomáhat s domácími pracemi
- 23.3. domácí úkol – pečení rohlíků
- 23.3. domácí úkol – pomáhat s domácími pracemi
- 23.3. domácí úkol – pomáhat s domácími pracemi
- 23.3. plnění domácího úkolu
- 23.3. matematika doma
- 23.3. tělesa
- 23.3. videohovor matematika
- 24.3. rodičovská výzva camera obscura
- 24.3. rodičovská výzva camera obscura
- 26.3. tulipány z papíru
- 27.3. podmořské origami
- 29.3. foťák z plechovek
- 29.3. foťák z plechovek
První březnový týden jsme začali ve školce tématem jaro. Mluvili jsme o zvířatech i rostlinách typických pro jaro a jak se mění počasí a příroda po zimě. V anglických dnech jsme si zazpívali písničku Baa baa black sheep a Old McDonald had a farm. Vyrobili jsme si černé ovečky. V půlce týdne jsme začali opět jezdit na bruslení. Také jsme mluvili o MDŽ a maminkám nebo jiným pro nás důležitým ženám jsme vyrobili krásná přání. A ve škole jsme oslavili narozeniny paní učitelky Janičky.
Další týden jsme mluvili o vývoji motýla, jaké má fáze. Každou fázi jsme si ukázali na barevných těstovinách, které představovali vajíčko, housenku, kuklu a motýla. Také jsme sami fáze znázornili svým tělem. V anglických dnech jsme procvičili anglické písničky a naučili jsme se části rostliny anglicky. Vprostřed týdne jsme si užili na bruslích a zbylé dny jsme věnovali povídání m o Moraně a její výrobou a samozřejmě hozením do řeky. V odpolední družině se pokaždé staráme o morče Lindu, které se nám vrátilo na dvoreček po zimním pobytu.
V následujícím týdnu jsme byli nuceni školku uzavřít, kvůli nepříznivé virové situaci. Ale podklady pro téma „týden knihy“ jsme rodičům poslali, aby mohli s dětmi pracovat doma. Dětem se to moc líbilo a dostali jsme samé pozitivní zpětné ohlasy. Naučili se básničky, vyrobili si knihy, počítali a oslavili den svatého Patrika.
Poslední březnový týden se nesl v tématu čáp a ptáci, kteří odlétají do teplých krajin a kteří přezimují. Děti si doma zkusily procvičit ruku na čápovi, kterého měli nakreslit jedním tahem. Většina z nich si vyrobila čápy na komíně nebo čápy na špejli. A páteční dopoledne zpestřila Katka dětem videohovory, kde si popovídali o tom, jak se jim daří a dostali do příště malý domácí úkol, vyrobit něco velikonočního – dekoraci, přání, obrázek….
- 2.3. ovečky z písničky Baa baa black sheep
- 3.3. předškolní příprava
- 3.3. předškolní příprava
- 4.3. bruslení
- 5.3. družina a venkovní domino
- 6.3. oslava narozenin ve škole
- 6.3. oslava narozenin ve škole
- 6.3. přání k MDŽ
- 6.3. vývojový cyklus motýla – barevné těstoviny
- 6.3. vývojový cyklus motýla
- 9.3. sbírka motýlů
- 9.3. vývoj motýla -vajíčko
- 9.3. vývoj motýla- housenka
- 9.3. vývoj motýla – kukla
- 9.3. vývoj motýla- líhnutí motýla
- 9.3. vývoj motýla
- 10.3. části rotliny anglicky
- 10.3. holky využily klidový koutek
- 10.3. naše morče Linda
- 10.3. předškolní příprava
- 11.3. bruslení
- 11.3. bruslení
- 11.3. bruslení
- 12.3. Morana
- 12.3. Morana
- 13.3. Brumla putuje ke Štěpánkovi
- 13.3. Morana před vyhozením do řeky
- 16.3. práce na týdenním plánu
- 16.3. práce na týdenním plánu
- 16.3. vývoj motýla doma
- 16.3. motýlí křídla
- 17.3. den svatého Patrika
- 17.3. domácí přípravy
- 17.3. práce a zasloužený odpočinek
- 18.3. výroba knihy doma podle týdenního plánu
- 20.3. domácí práce matematika
- 20.3. domácí tvorba
- 20.3. oddechnutí venku po domácí práci
- 21.3. jarní ráno
- 23.3. pirátská loď
- 23.3. téma čápi a ptáci
- 23.3. téma čápi a ptáci
- 23.3. téma čápi a ptáci
- 24.3. domácí počítání
- 24.3. domácí práce
- 25.3. bydlení pro kosy
- 26.3. Mikeš vyrobil čápa