První týden děti provázelo téma Jaro.
Ve školce si povídali o jarních květinách a mláďatech, která se na jaře rodí. Vyrobili si papírové narcisky. V anglických dnech se učili části rostliny. Do nové šatny si vyrobili vlastní jmenovky k háčkům. Řekli si něco o Moraně a v odpolední družině ji společně dozdobili náhrdelníkem z vajec a pentličkami na sukni. Další den jsme Moranu vynesli a poslali po vodě společně s DK Žirafa. Došli jsme morčeti pro trávu a společnými silami mu vyměnili podestýlku. Boudičku mu děti krásně ozdobily růžovými kvítečky. Počasí přálo a trávili jsme hodně času venku.
Školáci zahájili týden společnou prací řešením aprílového (neřešitelného) bludiště. Při anglickém ránu hráli bingo a I Spy. Naučili se nové fráze a nová slovíčka. Při práci mají děti k dispozici barevné kelímky, podle toho, jakou barvu nastaví, učitel vidí, jak jim práce jde. Zelená = pracuji sám, žlutá = chtěl bych když tak radu od spolužáka, ale ještě to zkusím sám, červená = potřebuji pomoc učitele. Téměř pokaždé se po jemném navedení kelímek změní na zelený. České dny provází pohádky s otázkami na ověření, že rozuměli čtenému. V tomto týdnu si poslechli pohádku o semínkách, aby zjistili, jak jsou odlišná semínka stromů, keřů a květin. A jak se dokáží dostat do světa. Psali názvy stromů a vysvětlili si, proč jsou někde malá a někde velká písmena. V rámci finanční gramotnosti se vydali na nákup semínek. Kupovali fazole, hrách, kukuřici, kmín, rýži, slunečnicová semínka, čočku a kávová zrna. Hledali podle seznamu. Sami si rozdělili, co budou hledat. A když nevěděli, slušně se zeptali paní prodavačky. Zjišťovali také, proč je kilo rýže dražší než v sousední poličce. Proč je káva balena do většího balení než slunečnicová semínka? Ze semínek nakonec vytvářeli mandaly do vaty a nakonec opatrně zalili a týden sledovali, co se se semínky děje. Některé se uchytili a semenáčky přesadili do květináčku.
Pestrý pátek tráví všichni společně v dětském klubu. S Lenkou vyráběli čápi, kteří se nám vrátili z teplých krajin.
Protože jsme naplánovali na čtvrtek návštěvu expozice Včela v písecké Sladovně, tématem druhého týdne byly Včely.
Ve školce včely malovali, vyráběli, vystřihovali i si o nich povídali. Jak se rodí včela? Jaké může mít povolání? Také rozdělovali zvířata do skupin, podle toho, co pokrývá jejich tělo a kde žijí.
Ve škole nejdříve probírali vývoj rostliny a vývoj včely v angličtině. Včelí abecedou si zopakovali českou abecedu a procvičili tu anglickou. K úlu s velkým písmenem přiřazovali tři včelky s malým písmenem. Při českých dnech zkoumali přírodu kolem Volyně a tvořili si vlastní herbář.
V družině barvili děti sádrové odlitky vajíček a červeným zelím obarvili vajíčka na modro. Třetí týden patřil Velikonocům.
V pondělí se vydali děti na Easter Egg Hunt (hledání velikonočních vajíček), který jim připravil Easter Bunny (velikonoční zajíček). Zkusili si i Easter Egg Roll (klacíkem popostrkovali vajíčka). V úterý si pověděli o českých tradicích. A ve středu se všichni vypravili do Litochovic do kravína, kde viděli telátka, krávy i dojírnu. Košíkář pan Masopust nám ukázal, jak se pletou pomlázky, a každému z nás jednu dal. Povelikonoční týden jsme pokračovali v tématu Jaro.
Děti v předškolní třídě trávili většinu času venku, jak jinak by přírodu zkoumali všemi smysly.
Školáci se učili o nadřazených a podřazených podstatných jménech (Patří pampeliška do lesa?), zkoušeli si psát anglické názvy brouků podle předlohy, povídali si o ptácích, protože si zvenčí naší školy dělají hnízda, a vyrobili si jednoho s křídly z vlny a v hudební výchově si zkusili hrát na metalofon a hrát podle barev/not.
Nám se v dubnu dařilo. Co vám?


































