Měsíc listopad začal v naší třídě ve Strakonicích formou online výuky. V rámci vládního opatření jsme všichni museli zůstat doma a učit se jen přes počítač a samostatně. Musíme se všichni velmi pochválit, neboť jsme tuto situaci zvládli bravurně a s co nejmenšími problémy. Za to patří i velké díky rodičům, kteří se dětem věnovali a připravovali na výuku.
Jako měsíční téma jsme měli svět pod lupou. Naším úkolem bylo se podívat na věci všedního života různými pohledy. Snažili jsme se vytvořit zvětšeniny pod mikroskopem a vyobrazit je na papír. Poté jsme hádali, co každý vybral a mikroskopoval. Také jsme pracovali s lupou a hádali obrázky, které nebyly k rozeznání pouhým okem. Starší žáci si v rámci samostatné práce zkusili mikroskopovat hmyz a popsat jeho části těla. Také si zkusili vědu zvanou Daktyloskopie a na chvíli se stali vyšetřovateli. V polovině listopadu jsme pomalu přešli na přírodní živly a vytvářeli aktivity spojené s tímto tématem. Vyzkoušeli jsme si pokusy s vodou, vytvořili jsme si lodičky z přírodního materiálu, které jsme pustili po vodě a řekli si o vzduchu a ohni.
Od druhé poloviny listopadu jsme se již mohli přesunout zpět do školy a vyučovat již prezenčním způsobem, za což jsme všichni byli velice rádi! První den jsme byli všichni plní zážitků a povídali si, co všechno se za měsíc distanční výuky odehrálo. Rovněž jsme krásně přešli na další přírodní živel-vzduch a vytvořili jsme si vzdušné hady, které se pohybovali jen díky proudění teplého vzduchu nad topením. V rámci tělesné výchovy jsme se vydali na dobrodružství zvané pouštění draků. Děti si vyzkoušely, jak funguje vítr a proč draci mohou létat. V posledním týdnu nás čekala přednáška od paní učitelky z gymnázia, která nám připravila velmi zajímavou hodinu plnou mikroskopování a biologie. Děti si vytvořily vlastní preparát, který zkoumaly pod mikroskopem. Také se dozvěděly a ověřily proč jsou rostliny zelené, jak dýchají, proč mohou vonět a jak vypadá vodní živočich, zvaný perloočka. Byla to velmi zábavná a zajímavá hodina! V rámci projektů jsme si naživo ověřili pokus, ve kterém jsme používali oheň a sklenici. Také jsme si naživo vyzkoušeli situaci, která nám demonstrovala případ, kdyby v naší třídě začalo hořet. Děti již ví, jak se chovat při této situaci, jak se dostat ze školy díky nouzovému východu a jak případně uhasit oheň pomůckami, které se v budově nacházejí.
Mimo projekty jsme směle pokračovali dále v českém jazyce a matematice. Již umíme další souhlásky a zlepšujeme se ve čtení. V matematice dokážeme počítat a přemýšlet do 20. V rámci anglického jazyka jsme se naučili slovíčka na téma: zvířata, emoce, počasí, roční období, přírodní živly.
V posledním týdnu jsme se začali pomalu připravovat také na vánoční období. Vytvořili si adventní věnce, řekli si, co je advent, proč se slaví a kde to všechno vlastně vzniklo. V rámci psaní si napsali dopis školnímu Ježíškovi a dokončili záložky a přání, které jsme poslali našim kamarádům na Slovensko.
I přes to, že jsme polovinu listopadu strávili doma, jsme zvládli spoustu aktivit a naučili se již další nové poznatky o světě a životě, které nás posunou zase o krok dále. Již se všichni těšíme na lidmi nejoblíbenější měsíc- PROSINEC!