Únor 2019 ve Volyňce

Written by Lenka Haisova

28 února, 2019

„Kam chodí mí rodiče, když já jsem ve škole?“

 

     Z velké části se v naší škole inspirujeme Tématickou integrovanou výukou (autorkou je Susan Kovalik), jejíž principem je, že se tématem prolínají všechny školní předměty, děti tak učíme o světě v souvislostech.

 

Na únor jsme zvolili téma Povolání, vynálezci a jejich vynálezy. Abychom více propojili rodiče našich dětí se školou, vytvořili jsme projekt, který má za úkol ukázat rodiče jako odborníky ve své profesi a má odpovědět na otázku, kam chodí rodiče, když jsou děti ve škole. K tomu jsme oslovili i přátele a známé z Volyně a okolí, kteří mají zajímavé povolání, jejichž práci vidíme jako výsledek, ale ne jejich proces.

 

S tatérem Jakubem Schmittem si děti vytetovaly obrázek na banán. Květinářka Pavla Mazancová přinesla květiny a větvičky, aby s dětmi vytvořila kytičku pro rodiče ke sv. Valentýnu. Učenky cukrářství ze Střední a jazykové školy ve Volyni naučily děti růžičky a srdíčka z fondánu. Pilot dopravního letadla Michael Fiala dětem předvedl, jak se komunikuje za letu s řídící věží. Módní návrhářka Marie Chumová (MA.CHU) s dětmi ušila jimi navržené oblečení. S Ivetou Vojtíškovou jsme si na vlastní nohy zkusili pedikúru. S Jana Křišťanovou jsme si povídali o Africe a naučili jsme se masajský tanec. Knihovnici Lenku Duškovou vídáme pravidelně každý měsíc a logopedku Lenku Hrunkovou dokonce každý týden v rámci Pestrého pátku. Sochař Lukáš Černý nám v jeho ateliéru ukázal, jak se opravují sochy, kde všude můžeme jeho práci vidět a jak se vylévá loutka ze sádry. Doktorka Markéta Jedličková nás pozvala do svojí ordinace, kde nás vyšetřila, zkontrolovala zrak, sluch, změřila nás a zvážila, každý jsme měli svou zdravotní kartu. Karin Sojková Černá, která pracuje jako restaurátor knih nám pověděla, jak se správně ke knihám chovat a každý dostal tématické pexeso. A grafička Nikol Langerová nám předvedla, jak správně vytvořit plakát.

Jak zpívá Jan Werich ve svém filmu, ten umí to a ta zas tohle a všichni dohromady uděláme moc.

 

Abychom měli z těchto návštěv vzpomínku, děti vymyslely pět otázek, podle nichž zjistíme další detaily o jejich povolání. Namlouvají celý rozhovor na diktafon, který drží vlastně jako mikrofon. Potom si rozhovor poslechnou a do připraveného formuláře, kam se vloží i fotka z návštěvy, napíší odpovědi. Na konci měsíce z těchto formulářů vytvoříme knížku.

Další příspěvky…

leden 2021 ve škole ve Volyni

leden 2021 ve škole ve Volyni

S lednem ve Volyňce taky začal nový kalendářní rok – 2021, a také nové téma měsíce. Tentokrát nás provázelo téma „svět...