Celý měsíc utekl jako voda ve Volyňce, kterou jsme při mnoha procházkách pozorovali.
Hlavní důraz byl kladen na poznávání. Vzájemné poznávání dětí i dospělých, zapamatování si a používání jmen všech zúčastněných, oslovování křestním jménem. Hlavním tématem měsíce byla orientace v prostoru – poznávání školy, jejího bezprostředního okolí, ale i vzdálenějších míst ve městě (Andělíček, Malsička, Děkanský vrch, rybníky na Hradčanech, řeka směrem po proudu do Valchy, Ostrovec, hřiště v Bezručových sadech, náměstí s radnicí). S tím souvisí osvojení zásad chování na vycházkách a pravidla správného přecházení. Přitom jsme venku hráli spoustu her, zařádili si na balících sena, pouštěli v řece vlastnoručně vyrobené papírové lodičky, povídali si o stromech (části stromu, druhy, růst, péče, ochrana, strom jako domeček pro živočichy) a jeden papírový jsme si ve školce vyrobili a ozdobili ho nasbíranými listy. Dále jsme se zaměřili na život a význam včel, s úžasem shlédli video (21 denní vývoj včely v jedné minutě),lupou jsme pozorovali včelí plástve, zkoumali včelí produkty (med, pyl, vosk, propolis) a prováděli množství her a aktivit na toto téma.